DABUS Aromatherapy Oil

DABUS mengandungi pelbagai vitamin (A, B, C, E), mineral (zink, kalsium, potasium & sodium), kolagen, asid lemak, antioksidan dan enzim yang sangat baik dan berkesan untuk kesihatan kulit dan penyembuhan. 

Ia bebas dari bahan-bahan beracun arsenik, plumbum, raksa dan kadmium.

Teksturnya lembut dan halus membuatnya cepat meresap ke dalam kulit; membuat kulit kelihatan lebih lembab, cerah, cantik dan sihat. Ia boleh disapu terus ke mana-mana bahagian badan, muka, rambut atau digunakan sebagai campuran mandian aromaterapi, sauna dan urutan aromaterapi.

DABUS boleh digunakan sebagai set penjagaan kulit 'semua dalam satu': sebagai pembersih, toner, pelembab dan penghadang kesan UV sinaran matahari. Tidak seperti kebanyakan penghadang UV, DABUS tidak membuat kulit anda berminyak atau melekit ketika terdedah kepada haba atau ketika berpeluh. Ia melindungi makeup wajah anda dari kelihatan 'cair' ketika terdedah kepada sinaran matahari.

DABUS juga dapat mengurang rasa tidak selesa yang disebabkan oleh ketegangan otot, radang sendi, selsema, batuk, tekanan, angin dalam badan, loya, alergi kulit dan keletihan.

*Ramuan eksotik rempah ratus, herba dan buah-buahan terpilih diadun secara semulajadi tanpa bahan kimia atau pengawet untuk membantu melancarkan peredaran darah, meningkatkan kadar metabolisma, menyahtoksid dan juga penghasilan semula sel-sel baru.



Sejak beribu tahun lampau manusia telah mengguna pelbagai ramuan untuk kekal atau kelihatan cantik dan sihat. Pada awalnya mereka menggunakan bahan-bahan dari sumber semulajadi yang terdapat di sekeliling mereka. Kemudiaan mereka mula mencuba dengan bahan-bahan yang dicipta sendiri.
Magic Potions adalah cetusan daripada penemuan resipi rahsia kecantikan, kesihatan, penyembuhan dan keremajaan kulit dari alam semulajadi yang telah menjadi amalan di zaman lampau. Ramuan pelbagai tumbuhan, rempah ratus dan herba terbukti sangat berkesan untuk merawat dan meremajakan kulit dan pelbagai khasiat yang lain.

Tanpa tambahan kimia pengawet, pewangi, alkohol dan penstabil

Ramuan ini diproses mengikut kaedah tersendiri yang mengekalkan kandungan nutrisi dan komposisi kimia semulajadi yang terdapat di dalam bahan-bahan yang digunakan. Proses yang berperingkat ini termasuk fasa fermentasi biologi oleh kulat dan yis tertentu yang sesuai dengan resipi yang telah diketahui. Proses fermentasi ini menghasilkan pelbagai enzim, mineral, pospolipid, kolagen, partikel nano dan vitamin yang penting untuk kesihatan.


DABUS Aromatherapy Oil is produced from a combination of several aromatic herbs, fruits, seeds and spices which undergo series of processes that synthesize aromatherapy oils with high-nutrients contents. The ingredients are all plant-based. Laboratory tests have shown the absence of toxic heavy metals such as arsenic, lead, cadmium or mercury. The shelf-life for DABUS Aromatherapy Oil is 7 years.

Dabus is both oil- and water-based. It is light-weight and has fine,soft, silky texture consistency, feeling and touch. The penetration and absorption rates into the skin are very fast, giving an almost immediate, satisfactory and noticeable beauty effects.

When used as beauty oil, it is exceptionally effective. It executes all the anti-ageing properties: protect, repair, nourish, activate, regenerate,revitalize, hydrate, moisturize, rejuvenate, anti-wrinkles, lifting-up, tighte-ning, whitening, brightening, as sunscreen, as light-diffuser for immediate radiance etc. 

Dabus is user-friendly for all skin types (normal, dry, oily, combination and matured skin, and can be used in all climates conditions.The oil is an all-in-one skin care regime as cleanser, toner, moisturizer and sun-block. The oil works uniquely for the whole body from head to toe.  

It can be applied directly onto the skin and can also be used in aromatherapy baths, sauna and massage. Some of the nutrients contained in Dabus are vitamins A, B2, B12 and E, minerals zinc, potassium, sodium and calcium, essential fatty acids, proteins, free radicals detoxifiers and light diffusers, and scores of other anti-ageing, beauty-enhancing and wellness-strengthening agents and concentrates.

Dabus is unique as everybody can use it, from babies to grand-parents, men and women. Storage is uncomplicated because it need not be stored in dark-colored bottles because the rate of evaporation is low. It also need not be kept in cool and dry places. Sunlight or cold temperatures do not destroy its quality.
.................................................................................

Such a complacent; skin really 'smooth', 'silkly', 'moist…’ That's the touch of applying the essence. (DABUS from middle-east old word means Soft and Silky) Thus earnestly just want to share with others on the natural and pure aromatherapy essence that really makes an impressive and dramatic effect after applied it even only for a few days...

DABUS Aromatherapy Essence
(Synthesized Concentrated Aromatherapy Essence
)
DABUS synthesized concentrated aromatherapy essence is included 100% natural ingredients. Ingredients are pure and plus minerals from the highest quality wheat and spices. Here are the natural ingredients and what they do provide:

Ingredient -
 Pure Extract from Good Quality of Wheat and Spices

zea mays, olea europaea, cinnamomum verum, centella asiatica, cymbopogon citrates, zingiber officinale, pandanus amaryllifo5
Kandungan - Ramuan Daripada Pati Bijirin dan Rempah yang Terpilih
Sari Minyak Zaitun, Jagung, Kayu Manis, Bunga Cengkih, Bunga Lawang, Pandan, Pegaga

Certification of Analysis

Arsenic – Not Detected, Lead - Not Detected, Cadmium - Not Detected, Mercury -Not Detected, Iron - Not Detected, Moisture – 0.80%, Ash - 0.04%, Fibre – 0.45%, Fat – 93.41%, Protein – 1.35%, Carbohydrate – 3.95%, Zinc – 6.17ppm, Calcium – 101.43ppm, Potassium – 76.73 ppm, Sodium – 61.64 ppm, Vitamin A – 6.28mg/100g, Vitamin B2 – 0.18mg/100g, Vitamin B12 – 2.75mg/100g, Vitamin E- 2.75mg/100g
(approved by certified body this product is 100% FREE from heavy matel such Lead, Mercury which may capable of causing skin damaga and only contains VITAMINS and MINERALS)

Feature :-
1. Is an Advance Moisturaiser That Softens, Smoothes and Relieves Dry Skin - Increase The Moisture and Elasticity of The Skin, therefore Eliminate the Appearance of Fine Line
2. Help Smooth and Blend Unattractive Marks and Scars
3. Delivering Intensive Moisture and Comfort. The Skin is Strengthened from Inside
4. Skin Complextion Looks Spectacularly Smoothed and Even. Line and Wrinkles Fade Away
5. Imparts Freshness and Glow to The Complextion

Purpose :- 
1. Cellular Anti-Aging Serum 
2. Eyes Contour Lifting Serum
3. Widely Recommended For Stretch Marks During and After Pregnancy
4. Body Moisturizer
5. Body Massage
6. Sauna
7. Hair Treatment
8. Feminine Hygiene
9. Bath Gel

Keistimewaan : 
- Kaya dengan pelbagai vitamin dan mineral untuk membersih, melindungi kulit badan dan kulit muka serta mengurangkan kesan dari jeragat, jerawat, luka, parut, kering, pecah, gatal, lebam dan lain-lain
- Cepat meresap dan membantu pertumbuhan sel sel kulit yang sihat (moist, glow and rejuvenate) menghasilkan kulit yang putih, lembut dan lembab
- Meningkatkan pegaliran darah di lapisan kulit
- Membentuk satu lapisan di permukaan kulit untuk melindungi dari kesan matahari dan hidrasi penghawa dingin
- Mengurangkan kesan lebam/garis hitam dan juga eye ba
g

Kegunaan : - Penjagaan Muka - Sebagai Eye Serum - Penjagaan Kulit Badan - Penjagaan Semasa Mengandung - Sebagai Mandian - Untuk Urutan - Penjagaan Rambut - Untuk Sauna - Penjagaan Sulit Wanita
Cara Penggunaan yang disyorkan untuk mendapatkan kesan yang paling optimum

.................................................................................

Bolehkah DABUS  dicampur dengan air atau minyak lain?
DABUS boleh dititiskan ke dalam air untuk dijadikan sebagai mandian aromaterapi atau untuk disapu ke bahagian mana-mana badan. Anda boleh titiskan DABUS ke dalam minyak zaitun. 

Adakah DABUS mengandungi alkohol, pengawet dan pewangi?
DABUS tidak dicampur dengan alkohol, kimia pengawet buatan dan  pewangi buatan/ ekstrak 

Bolehkah DABUS  dicampur dengan air atau minyak lain?
DABUS boleh dititiskan ke dalam air untuk dijadikan sebagai mandian aromaterapi atau untuk disapu ke bahagian mana-mana badan. Anda boleh titiskan ke dalam minyak zaitun.

Bolehkah DABUS diguna dengan pembersih muka lain?
Anda boleh sapu DABUS selepas membersih muka dengan pembersih muka yang biasa anda guna.

Bolehkah DABUS diguna dengan produk makeup?
DABUS boleh dijadikan sebagai asas makeup. Sapukan sedikit di bahagian muka, biarkan ia meresap ke dalam kulit, kemudian gunalah makeup anda.

Kulit muka saya berminyak dan berjerawat: bolehkah saya guna DABUS?
DABUS dapat mengawal kulit berminyak. Untuk lebih berkesan anda disarankan guna DABUS bersama SAHLAN untuk kulit yang berjerawat.

Kulit muka saya kering, sedikit berjeragat: bolehkah DABUS menghilangkannya?
DABUS adalah pelembab semulajadi yang lengkap. Ia memberi kulit anda nutrisi untuk menjadinya lebih sihat dan menghilang kesan jeragat.

Hilang kesan garis-garis hitam di bahagian kelopak mata dan parut jerawat?
Sapu DABUS di bahagian berkenaan berulang kali. Anda boleh melihat kesannya dalam beberapa hari.

DABUS selamat untuk wanita mengandung dan bayi?
DABUS adalah selamat dan boleh digunakan  oleh ibu mengandung dan bayi.

Bagaimana guna DABUS untuk rawatan rambut?
DABUS boleh membuat rambut anda lembut, kelihatan basah dan bersinar. Titiskan DABUS dalam sedikit air kemudian rata dan urut pada rambut dan kulit kepala.

Bagaimana guna DABUS untuk penjagaan berat badan?
Untuk mengurangkan berat badan secara berkesan, sapu DABUS di seluruh bahagian badan. Biarkan ia meresap ke dalam kulit, kemudian masuk ke dalam sauna wap yang ditistiskan DABUS ke dalamnya.

Saya selalu alami sakit-sakit di bahagian lutut dan kaki
Anda disarankan menyapu DABUS di bahagian berkenaan beberapa kali sehari.

Kulit anak saya senang dijangkiti gatal-gatal, ruam dan bengkak
Pastikan kulit anak anda sentiasa kering kemudian sapu DABUS di bahagian berkenaan. Ratakan dengan sedikit air.

Ibu saya kerap batuk dan asma
Untuk mengurangkan serangan batuk/asma, amalkan sapu DABUS di bahagian belakang dan depan dada dan saluran pernafasan. Pengambilan UEH secara harian dapat membantu mengurangkan kekerapan serangan asma.

Kulit muka saya terasa gatal dan kerap bersin di waktu pagi atau selepas makan makanan laut
Amalkan menyapu DABUS dan menghidu wap DABUS (titiskan DABUS dalam air panas yang berwap). Minum UEH untuk beberapa hari.

Bolehkah DABUS diguna sebagai pembersih wanita?
DABUS adalah lembut tetapi berkesan. Titiskan ke dalam sedikit air untuk dijadikan pembersih vagina. Ia dapat menghalang jangkitan kulat/yis, menhilang bau dan menguat otot bahagian berkenaan.

Bolehkah DABUS diminum?
DABUS selamat jika terminum tetapi anda tidak digalakkan berbuat demikian kecuali jika anda mmpunyai sebab untuk berbuat demikian.

Bolehkah DABUS mengurangkan 'stress'?
Amalkan menyapu DABUS di bahagian dahi, muka, tapak tangan dan kaki, bahagian depan dan belakang dada.
.................................................................................
Adakah semua produk penjagaan kesihatan dan kecantikan yang berlabelkan 'natural' sama?


Anda tentu dapat menjawabnya dengan mudah jika anda membaca kandungan atau 'ingredients' yang ditulis pada label setiap produk. Selalunya apa yang anda temui pada setiap produk berlabelkan 'natural' adalah:
"aqua (air), ekstrak tumbuhan atau buahan yang anda kenali, pelbagai bahan lain yang sukar anda menyebutnya"

Lazimnya bahan-bahan semulajadi atau natural mempunyai nama yang anda sendiri tahu, mudah sebutannya dan ringkas ejaannya.
Kini anda tahu kenapa BiGDee Magic Potions tidak sama seperti yang lain. Ia bukan sekadar 'another natural products'. Ia adalah..
.................................................................................

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
-